IkaFika

Dagar att minnas...

Ekologiska barnkläder

Publicerad 2013-11-02 09:58:00 i Andra graviditeten, Ekologiskt,

Hej,

Jag försöker, så gott det går, att övergå till en helt ekologisk konsumtion. Det jag väljer att konsumera påverkar både mig själv, miljön och de människor som arbetar med produktionen. Det är inte alltid så lätt att välja ekologiskt då det är mycket som påverkar de val vi gör te.x utbud, pris, utseende eller annat. Jag är dock helt övertygad om att de val vi gör i slutänden påverkar marknaden som blir till vår fördel på lång sikt.

Jag tycker det är speciellt viktigt nu när jag är gravid att tänka på vad jag äter o.s.v. Detta påverkar ju även barnet i magen! När jag var gravid med Signe tänkte jag inte alls lika mycket på detta. Signe föddes multiallergisk och jag kan inte låta bli att tänka på att det kanske var jag som hade bidragit till detta. Nu tänker jag annorlunda. Därför tänkte jag använda den här bloggen för att tipsa om vad jag anser är bra produkter och var de går att få tag på. Min förhoppning är att underlätta för andra att också göra medvetna val.

Först ut är ett underbart ekologiskt klädmärke för barn. Frugi. Min personliga favorit. Frugi är certifierat med miljömärkningen GOTS. Den allra strängaste miljömärkningen för textiler där produktionen är ekologisk så långt det går i alla led. Mjuka kläder i härliga färger. En bra start för en liten nyfödd skulle jag vilja säga. Se själva!

http://www.welovefrugi.com/


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela