IkaFika

Dagar att minnas...

Vecka 15

Publicerad 2013-12-10 09:02:00 i Andra graviditeten, Ekologiskt, Familj,

Sedan jag gick ur vecka 12 har jag känt mig något piggare och humörsvängningarna har varit mer hanterbara. Det är skönt. I söndags fyllde Signe 3 år och den första riktiga snön kom. Vi hade en härlig dag ute i pulkabacken och sedan kalas på eftermiddagen. Signe var helnöjd och glad över alla fina presenter och uppmärksamheten hon fick. Har svårt att förstå att tre år kan gå så fort bara. Det känns som igår när vi åkte in till BB den där isande kalla dagen i december 2010. Den bästa dagen i mitt liv! Kommer nog alltid minnas den som igår :) För övrigt kände jag lill*n i magen precis på Signes födelsedag. Det kändes ganska svagt men jag är säker på att det var något. Kanske hen ville säga grattis till storasyster ;) Den 9 januari hoppas vi att vi får en skymt av lill*n där inne. Då är det nämligen dags för RUL. Spännande!
 
 
 
 Stackars Signe. Dagen efter sin födelsedag blev hon sjuk och fick gå hem från dagis. Vi fick åka till vårdcentralen med henne då hon fick svårt att andas. Där fick vi en remiss till barnmottagningen. Hon fick inhalera vidgande mediciner och så fick hon cortison. Vi har märkt att hon har problem med andningen och det blir ofta värre när hon blir sjuk. I januari ska hon utredas närmre för astma lillskruttan.
 
Så här i juletid vill jag gärna passa på att tipsa om en jättebra nätbutik som säljer ekologiska och giftfria leksaker. Ekoleko heter den. Roliga, smarta och färgglada leksaker för barn i olika åldrar. Signe fick en leklera eller rättare sagt en blandning mellan lera och sand som heter Bubber i födelsedagspresent. Hon bara älskar den! Till och med jag och Peter fascineras av konsistensen ;) Den finns i flera olika färger och är helt miljövänlig.
 


http://ekoleko.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela