IkaFika

Dagar att minnas...

Vecka 28

Publicerad 2010-09-15 09:41:41 i Gravid med Signe,

Idag gick jag upp när Peter stack iväg till jobbet. Har svårt att ligga kvar när jag blir väckt. Att sova över huvud taget är inte alls lika skönt som förut. Måste ligga på sidan eller på rygg (brukar sova bäst på mage) och springer på toaletten stup i kvarten!

För övrigt så har jag kommit igång med skolan och det är därför jag varit lite dålig på att uppdatera bloggen. Ska försöka bli lite bättre på det nu de sista tre månaderna. Tänk att jag redan gått in i vecka 28 och tredje trimestern! Är det nu man kallas höggravid? Känner mig verkligen mycket klumpigare och blir lätt trött och anfådd. Inte det smartaste att välja en kurs i utomhuspedagogik kanske...Det har blivit mycket exkursioner ute i naturen, långa promenader över stock och sten. Det känns i ben och rygg när man kommer hem. Dessutom läser jag en kvällskurs på onsdagarna. Det är kul men tar på krafterna. Det positiva är väl ändå att jag kommer ut och rör på mig =) Hittills har jag gått upp ca 10kg och det lär väl bli mer. Äter i princip dygnet runt så vi kan ju hoppas på att bebis är välmående där inne. Naveln har börjat puta ut och jag ser inte längre mina fötter när jag står upp...haha!


Nu har vi så gott som lagt ner planerna på att hitta en större lägenhet före december. Känns ganska bra ändå, vi kommer nog att klara oss som vi har det ett tag till. Har omorganiserat lite för att få mer plats och jag är ganska nöjd för tillfället. Sedan kommer det dagar då jag kommer på andra tankar men i det stora hela känns det bra. Vet inte om jag hade orkat med en flytt så här nära in på förlossning.

Numera sparkar Bebben regelbundet. Det är roligt! Längtar jätte mycket tills vi får träffa den lill*. Har inte så mycket kvar att inhandla. Fyndade en babysitter på en barnloppis i Vänersborg som jag besökte med Madde. Igår tvättade vi alla babykläder så nu är byrån som jag fick av mamma och pappa redan full...haha! På tal om mamma, hon berättade att hon hade drömt att hon var gravid. Snacka om att hon ser fram emot det här tillskottet i familjen! När vi berättade att jag var gravid blev hon så glad att hon började gråta, och pappa han fällde allt en tår han med ;)



Jag och kulan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela