IkaFika

Dagar att minnas...

Det närmar sig...

Publicerad 2010-11-17 21:33:08 i Gravid med Signe,

Hej och hå!

Nu är det inte långt kvar! Kan inte fatta att tiden gått så fort...Nu går dock tiden ganska sakta eftersom det enda jag gör är att vänta. Första kursen är avslutad så nu läser jag bara en kväll i veckan, vilket i och för sig är ganska skönt. Har tid till att förbereda mig mentalt, slappa och bara göra saker som faller mig in. Mycket av tiden går åt till att vila, magen känns ganska tung nu och ansträngningar känns bäst i lagom dos. Försöker att sysselsätta mig så gott det går för att inte klättra på väggarna av tristess när Peter jobbar. Städar, bakar, läser, shoppar osv. Försöker även att träffa mina vänner så ofta möjlighet ges då jag inte har en aning om hur den närmaste tiden kommer att utveckla sig. Det mesta till bebben är fixat och jag har börjat packa en liten väska inför BB. Är så spänd på allt nytt som håller på att hända i våra liv, längtar så mycket efter den lille skrutten, ser verkligen fram emot att träffa h*n. Här om dagen var jag och Peter på romerska badet. Underbart att bara sjunka ner i bubbelpoolen och njuta av värmen. Det är så kallt ute nu och vi har till och med haft snö vid två tillfällen! Lillskrutten växer så det knakar, ibland tror jag att det är en sexkilos bebis jag går runt och bär på. Sammandragningarna har blivit tätare och bebisens rörelser blir kraftigare...ibland rör sig hela magen på mig och jag upplever det som ganska obehagligt men ändå mysigt. Peter tycker också om att känna när den lill* rör på sig, han skiner upp som en sol och utbrister - Åh, där var en fot! Imorgon ska vi vara barnvakt till Samuel och Moa och på fredag åker vi antagligen med Madde, Jonas, Jeanette och David till Grästorp för att se hur Camilla bor numera. Kul att ha lite aktiviteter inplanerade så att de närmaste 25 dagarna går fort :) För övrigt ser jag fram emot att snart få börja julpynta, inte långt till första advent...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela