IkaFika

Dagar att minnas...

Svensk sommar

Publicerad 2010-06-26 18:24:25 i Gravid med Signe,

Hej hej bloggen!

Nu har jag inte skrivit på ett tag och det beror på att jag börjat jobba och att min syster har varit hemma med Agnes och Matilda. Hade en härlig dag på Liseberg med familjen trots kylan. Blev en del åk i barnkarusellerna men även en tur i "flumeride" med syster och bror. Matilda var något modigare än sin syster och vågade sig på "slänggungorna" och "nyckelpigan", numera kallad "Rabalder". Sedan blev det sockervadd och jag lyckades vinna stjärnvinsten på dumlehjulet, hela två kilo godis! Inte bra för en gravid kvinna...

Vad gäller magen så börjar det ta sig. Numera ser jag en liten kula varje dag när jag vaknar och under dagen växer den sig allt större....pga diverse gaser och saker jag stoppar i mig...hehe. Väntar nyfiket på ultraljudet som blir på måndag om en vecka samt de första små rörelserna. Det sägs att man kan känna de nu men har man inte fått barn innan kan det dröja till vecka 20 innan man förstår att det är den lill* man känner.

Igår firade vi midsommar tillsammans med Elin, Jocke, David och kompisar till Elins bröder ute i Båtvik. Så härligt att komma ut till kusten och andas in lite frisk havsbris, grilla och umgås. Dessvärre var gårdagen lite kall men vi trotsade kylan och satt ute. Peter underhöll långt in på natten och jag var förvånansvärt pigg så sent. Idag var vädret bättre så vi tog en tur med båten till BohusMalmön och köpte glass, sedan blev det sill och potatis, en runda kubb och slappa i solen. Önskar verkligen att jag hade råd med både hus och stuga, skulle vara helt underbart att ha en stuga som Elins, den är perfekt!





 


 












På tal om hus så har vi lagt ned huset som vi var med och bjöd på sist. I stället har vi lagt ett bud på en lägenhet i Björndalen där man får mycket för pengarna men där hyran är dyr. Väntar spänt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela