IkaFika

Dagar att minnas...

Det spökar

Publicerad 2010-06-14 18:03:54 i Gravid med Signe,

"Bli inte rädd om alla dina symptom som du har haft bara försvinner v.12-18 eftersom dessa brukar kallas "spökveckor" då du inte känner dig gravid alls."

Jaha då var det måndag igen och en ny vecka. Idag gick jag in i vecka 16 och det är precis tre veckor kvar tills vi ska gå på ultraljud, längtar jättemycket! Känner mig inte speciellt gravid för tillfället. Trots att det borde synas vid det här laget tycker jag till och med att magen har blivit mindre...kan det vara "spökveckor" på gång? Känner mig piggare och magen krånglar inte lika mycket. Å andra sidan var jag tvungen att gå och lägga mig i en timma efter maten idag. Tror fortfarande att jag kan äta lika stora portioner som innan jag blev gravid.


Vår lilla krabat är nu stor som en avokado =)



Gravid kvinna i vecka 16


Börjar undra hur det står till på husfronten, mäklaren har inte hört av sig ännu och detta gör mig lite nervös. Jag borde kanske ringa och kolla läget. Vad kommer det sig föresten att alla som blir med barn går i husköpartankar? Kan det komma sig av den biologiska genen att vilja bygga bo? Har även märkt att jag har blivit mer av en husfru som gärna håller mig hemma, fixar och donar.

Igår lyckades jag få med mig mannen till Babyproffsen. Krävdes inte ens speciellt mycket övertalning. Jag var bara tvungen att titta runt lite och vi fastnade vid barnvagnarna. Det har blivit så att Peter på eget initiativ utsett sig själv till barnvagnsansvarig. Det tycker jag är bra men jag vill ju så klart lägga mig i lite när det kommer till designen. Förvånansvärt nog så var vi ganska överens om vad som var bra och inte =)

 





Vagnen är av modellen Zero2four Amsterdam, en variant av Babytravel Amsterdam fast i konstläder. Urläcker tyckte vi!


 

 

 

 





 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2010-09-20 18:38:54

Hejsan måste bara fråga :) vad kostade vagnen? jag letar och letar men hittar inge pris på just denna vagn.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela