IkaFika

Dagar att minnas...

Äntligen värme!

Publicerad 2010-06-30 12:29:01 i Gravid med Signe,

Är nu inne i vecka 18 och dagarna fram till ultraljudet på måndag känns som en evighet. Fostret är nu mellan 12 och 14 cm långt och livmodern är stor som en nätmelon. Har börjat känna av graviditeten i form av ryggont och jag måste börja tänka på hållningen. Nu kan fostret reagera på ljud och ljus från omvärlden så idag har jag spelat musik för lillen i hopp om att utveckla god musiksmak =) När Peter skulle lyssna ifall han hörde bebis i magen sa han: Jag hör ju bara när din mage kurrar! Idag läste jag på gravid.se: "Om det är din första graviditet kan det vara bra att veta att det inte är magen som kurrar utan barnet som rör sig." Så kanske var det en sprattlande bebis han hörde...hehe.

Igår ringde mäklaren angående huset vi bjöd på för ett tag sedan. Han ville kolla om vi fortfarande var intresserade, vilket vi är, då de som fått huset hade fått problem med banken. Hm...Dessutom blev vi kontaktade av mäklaren som har hand om lägenheten i Björndalen. Vi är de enda som lagt bud men säljaren ville ha mer eller närmre utgångspriset, vilket vi inte är villiga att ge så det har vi också lagt ner.

För övrigt har vi haft några dagar med bra väder. Igår var det nog närmre 30 grader så det blev en promenad och glass med Camilla. Tror dock att glassen var dålig för jag blev så himla kass i magen efteråt. Egentligen borde vi legat på stranden och svalkat oss med ett dopp. Istället blev det fika på Strandgatan med fina Gabriella och Helena och åter ett besök senare på kvällen då Peter ville ut i solen eftersom han hade jobbat hela dagen.


Världens finaste


Idag är det jag som jobbar och imorgon likaså. Sedan är jag ledig i tre dagar, ska bli underbart. Har fullspäckat schema men det är bra då går tiden fortare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela