IkaFika

Dagar att minnas...

Mvc

Publicerad 2010-08-23 11:29:37 i Gravid med Signe,

Idag har jag och Peter besökt Mvc för första gången efter semestrarna. Det var ett tag sen sist men nu blir det oftare. Spännande att vi fick lyssna till barnets hjärtljud, det tickade så fint =) Barnmorska mätte magen också och allt såg fint ut. Var inställd på att jag skulle få börja med järntabletter, har aldrig hört någon som inte behövt det, men värdena såg så bra ut att jag slapp. Nu blir det till att skicka in moderskapsintyg till försäkringskassan ifall vi ska få några pengar. Bokade även in oss i en föräldragrupp. 

För övrigt håller jag på att fixa och dona med det mesta. Reser snart till Bryssel så det blir lite och packa. Syster vill att vi köper med oss lite varor som de inte hittar i Belgien. Förbereder mig för skolan också, måste beställa böcker, se över schema och boka tid med en studievägledare angående studieuppehåll. Det händer också en del på boendefronten. Visningar hit och dit. Idag vill Lundqvist att vi kommer och tittar på en trea på Olof Palmes gata och meddelar de om vi är intresserade snarast. Dessutom blir det en till visning av en bostadsrätt på Gryningsvägen.

I veckan som gått har jag tagit steget in i en för mig helt ny arena. Nämligen Traderadjungeln. Blev fast nästan direkt. Har hittat en hel massa fina kläder till Bebben som jag har lagt bud på. Nu återstår att se om det kommer något i brevlådan =) Tur dock att jag inte har så mycket ledig tid framöver att lägga på detta nyfunna intresse, eftersom det kräver att man har pengar att betala med, något som jag inte har så gått om nu när utgifterna börjar bli fler. Peter skojade och sa att om jag hade samma intresse för aktier skulle jag blivit en riktig börshaj. Kanske det...haha. Vagn och säng har vi i alla fall beställt nu från Babyproffsen, känns skönt att ha det avklarat!

Med tanke på ekonomin. Har varit duktig och lagat mat till Peter hela vecka så att han skulle slippa äta ute på lunchen nu när jag har varit hemma och inte haft något bättre för mig. Känner mig som en riktig hemmafru...hihi. Hade önskat att jag skulle fått lite mer jobb men det har endast blivit en dag denna månad hittills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela