IkaFika

Dagar att minnas...

Uppdatering

Publicerad 2010-08-16 19:05:57 i Gravid med Signe,

Idag började Peter arbeta igen efter fyra veckors semester. Synd att vädret varit så dåligt. Det har bidragit till att vi varit mycket mer hemma än vad som var planerat i början av sommaren. Har mest blivit små dagsutflykter till diverse ställen, små promenader, matlagning och cafébesök. Tex en tur till kusten och Ljungkile i veckan som var. Där tog vi årets första salta bad =) Det var underbart härligt. Därefter blev det grillning hos Madde och Jonas.

Eftersom jag inte uppdaterat min blogg sedan innan Ullared följer här en sammanfattning:

Peter var måttligt road över att gå på GeKå´s i fyra timmar, men han härdade snällt ut. Fick köpt en del saker till bebben men ack så fel jag hade. Trodde att jag skulle stilla mitt shoppingsug för ett tag men det har bara blivit värre! Numera är affärer för barn och deras föräldrar det roligaste som finns. Ett nyupptäckt intresse farligt nära att utvecklas till ett beroende. Ett tecken på detta skulle kunna vara i natt när jag drömde om bebiskläder hela natten. Till min lättnad verkar det som att mamma också delar mitt intresse, vilket kan vara bra för våran ekonomi =)

Sov en natt i Falkenberg men det stormade och regnade hela kvällen så vi spenderade tiden i hytten, kollade på film och åt pizza bara jag och min älskling. Riktigt mysigt =) Dagen därpå strosade vi runt lite längst stranden, åt glass och begav oss hemåt längst kustvägen, en liten "miniroadtrip". Stannade till och åt lunch i Varberg och gick på bio i Göteborg. Var inte hemma för än sent.

Glommen


Har blivit en del grillning i Västergärdet, Betty Backs park och Öresjö. Har varit i Vänersborg vid två tillfällen och på Torp i Uddevalla. Har även fått till en liten kräftskiva med tjejerna. Det börjar ju bli tradition att samlas hos Elin i Takan och njuta av dessa delikata små sjöodjur. Elin anordnade även en tävling där man skulle samla grodor som var mycket underhållande. Jag var den enda som fann en groda men Peter var snabb nog att ta den ifrån mig innan jag hann fånga den. Senare på kvällen fick jag snällt gå och lägga mig på en säng för då skulle minsann mina kära vänner känna på min mage, de hade nämligen fått nys om att den lill* krabaten hade börjat röra på sig där inne. Lillen fick nog scenskräck. Det blev i alla fall en mycket lyckad kväll om än några vänner som vart lite besvikna.





 




 

 




En annan rolig aktivitet som man kan sysselsätta sig med när man är gravid och uttråkad är att åka till Leklandet. Fick med mig Madde och Otto till detta paradis för barn. Konstaterade ganska snabbt att det inte var paradiset för gravida. Otto drog med oss upp och ner genom diverse klätterställningar och det tog inte lång tid innan både jag och Madde var helt dysvettiga och utmattade och var tvugna att sätta oss och äta var sin smörgås och fylla på vätskereserverna. Dröjer nog ett tag innan vi åker dit nästa gång...

Tycker inte att vi gör annat än springer på visningar hit och dit. Nu har jag och Peter anmält intresse hos flera olika hyresvärdar och väntar tålmodigt. Samtidigt har vi ögonen öppna för bostadsrätter och hus som dyker upp i området. Under två veckor har vi nog tio visningar som vi har varit på eller ska gå på. Får hoppas att det nappar snart.

I helgen blir det inflyttningsfest hos David och Janet och i nästa vecka blir det ett besök hos barnmorskan och sedan reser vi till Bryssel. Ska bli jätteroligt att se hur syster har det =)

Annars börjar jag faktiskt längta efter att börja skolan igen. Behöver lite struktur och något vettigt att göra. Tråkigt att gå hemma när andra jobbar...

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela